20 kwi 2016

Dzieciństwo

"Wróćmy do miejsca, w którym wszystko się zaczęło, mogliśmy być kimkolwiek chcieliśmy..."


Kiedy byliśmy mali za wszelką cenę chcieliśmy już być dorośli. Nosiliśmy szpilki mamy, próbowałyśmy zrobić nieudolny makijaż, czekaliśmy tylko na moment wyprowadzki. Lecz jak jest teraz, kiedy brniemy ku dorosłości? Strzelam, że 3/4 z nas chciałoby wrócić do tych czasów. Kiedy mieliśmy kilka lat lubiliśmy kogoś za to jaki jest, a nie za to jak się ubiera, czy ile ma pieniędzy. Nie ocenialiśmy innych po wyglądzie, jak i nikt nie oceniał nas. Mimo różnic wszyscy byliśmy tacy sami. Mogliśmy robić głupie rzeczy, a rodzice tłumaczyli nas "to tylko dziecko". A teraz? Każdy nasz krok jest kontrolowany. Cokolwiek zrobisz, za chwilę możesz być na językach ludzi. Musisz uważać na wszystko co mówisz. Liczy się tylko hajs. Każdy ocenia nas tylko przez walory estetyczne, a to co masz w środku odbiega na drugi plan. Zabawne co ludzie robią dla sławy, kasy, wyglądu, mając "naście" lub "dziesiąt" lat. 



Dałabym wiele, żeby wrócić do czasów przedszkola lub wczesnej podstawówki, gdyż moim zdaniem były to najlepsze czasy mojego życia. Z moją nauczycielką z podstawówki (1-3) spotykamy się do teraz. Jest dla nas jak ciocia. Moje dzieciństwo uważam za udane. Przedszkolne miłości, zabawy we wróżki, dom, berka. Byliśmy tacy beztroscy. Jedyne co doprowadzało nas do płaczu do zdarcie kolana. Przykro mi, że dzieci nie doświadczają teraz tego samego. W XXI wieku już 10-latki mają facebooka i całe dnie spędzają na komputerze. Nie wiecie jak jestem wdzięczna rodzicom za to, że za "moich czasów" nie podłączyli komputera do internetu. Miałam swoje życie, prawdziwych przyjaciół, na których zawsze mogłam liczyć, a także grono znajomych, z którymi mogłam się świetnie bawić i spędzać miło czas. Dzisiejsze dzieci nie wiedzą co to życie. Telewizja i komputer nie nauczą ich tyle, co potykanie się na własnych błędach i uczenie się na nich. Każdy powinien spróbować w życiu nowych rzeczy, a oglądanie ich na ekranie nie jest takie fajne jak robienie tego realnie. Świat idzie do przodu, wiem, ale co to za frajda granie w gry, czy siedzenie całymi dniami oglądając niszczące psychikę bajki, bo normalnymi nie można nazwać dzisiejszych kreskówek. Rodzice takich dzieci lub oni sami dopiero za kilka lub kilkanaście lat zrozumieją, jak wielki błąd popełnili. 



Napiszcie co wy o tym sądzicie, może jakieś śmieszne historie z dzieciństwa? Czekam na wasze komentarze!

"Ślizgam się na tęczy moich dziecięcych marzeń"


34 komentarze:

  1. Uwielbiam oglądać zdjęcia z dzieciństwa swojego i rodziców :))
    http://allegiant997.blogspot.com/2016/04/wishlist-banggood.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również często chciałabym być znów małym dzieckiem, szczególnie w momentach gdy jest naprawdę źle, a tak naprawdę nikt już nie będzie za mnie rozwiązywał problemów...
    Zapraszam Mój Blog :)

    OdpowiedzUsuń
  3. za żadne skarby nie chciałabym być znów dzieckiem, ogólnie nie wspominam miło swojego dzieciństwa...
    napisałaś, ze mnie obserwujesz, ale niestety - ja żadnej obserwacji nie widzę :( może masz inny nick niż ten co pokazał mi się w komentarzu? Sprawdź co się dzieje i daj znać u mnie :) pozdrawiam! :*
    http://kreconowlosaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. faktycznie, widzę <3 szukałam pod samym "Marcela" :D
      ja już jestem wśród Twoich obserwatorów - na końcu listy gdzieś, bo nie mam avatarka :D

      Usuń
  4. Już w drugiej klasie dzieci mają iphony, a u mnie (co nie było tak dawno tylko 5 lat temu) szpanowała się czarno białym kwadratowym wężykiem, a jak miało się kolorową gre było się popularnym ;)
    Obserwujemy?
    Pozdrawiam!
    http://fanofbooks7.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam udane dzieciństwo, pamiętam swój ogródek i przeróżne zabawy. Teraz dzieci posiadają telefony mając kilka lat, więc... Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje dzieciństwo było cudowne :) Pamiętam te wszystkie zabawy na podwórku i jedzenie kanapek z czekoladą :D Świetny post, aż mi się łezka w oku zakręciła.
    Obserwujemy! :)
    www.raspberryfairies.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nasze dzieciństwo było wspaniałe. Jesteśmy bliźniaczkami i robiłyśmy wiele dziwnych i zwariowanych rzeczy. :) Tyle dałybyśmy żeby w te czasu powrócić :) Pozdrawiamy :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja z chęcią bym wróciła do dzieciństwa, wtedy życie było takie beztroskie. :)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. JA miałam cudowne dzieciństwo i z chęcią bym do niego wróciła :D w tedy wszystko było takie łatwe... zawsze jak przeglądam stare zdjęcia to płacze :D i sama nei wiem czemu

    Zapraszam do siebie ;) -> nowy post!
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się w 100%, że teraz dzieci siedzą na telefonach, komputerach i nie doceniają tego czasu, który mogliby poświęcić na zabawy, w które my bawiliśmy się w dzieciństwie i to były prawdziwe przygody *_* Choć na pewno są tez wyjątki, które mają fajne przygody ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Hi dear!! your blog is really nice and your posts are very interesting !!! We like to follow each other ? follow me and follow you immediately. kiss. See you soon
    http://loryschannelmakeupandbeauty.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń
  12. Blog bardzo przestrzenny ! Świetne masz zdjęcia ! Obs/obs ? Napisz u mnie OK :) (jak zaobserwujesz) www.dlifebook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgadzam się z tobą w 100%..ale niestety..
    Gingerheadlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Masz rację, bardzo chciałabym wrócić do tych czasów :)
    http://dreams-first.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ah pamiętam te czasy kiedy podkradałam szminki babci :D Czasem faktycznie fajnie wrócić by było do tamtych czasów gdzie było zero zmartwień i odpowiedzialności :)
    /Liseł
    NASZ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  16. Czasami chyba każdy ma takie myśli, by się wrócić do przedszkola czy podstawówki. Sama bym się wróciła - to było beztroskie życie ;)
    Mama co wizytę mi opowiada jak byłam mała i poszłyśmy do wypożyczali kaset wideo. Wchodzi taka malutka Patrysia i mówi "chcę kulwa!".
    Facet oszołomiony mówi do mojej mamy żeby nie wracała na mnie uwagi to nie będę przeklinać. Mama w śmiech i mówi, że córka chciałaby wypożyczyć "Króla Lwa". To taka mała historyjka i nie dość, że mama ją opowiada to i ja hahhaa :) Mam nadzieję, że Cię rozbawiłam :P

    Pozdrawiam Cię serdecznie!
    Patrycja
    www.modenachmir.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja z miłą chęcią wróciłabym do mojego dzieciństwa, beztroskie życie dziecka to wspaniała rzecz
    Buziaki ;*
    http://xmyxlittlexworldx.blogspot.com/ jeśli ci się spodoba to zaobserwuj na pewno się odwdzięczę :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Swoje dzieciństwo nie zaliczam zbytnio do udanych, aczkolwiek czasami chciałabym być taką małą dziewczynką ^^ Ładne zdjęcie ^^ Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Yhh powróciły pewne sentymenty,aż łezka w oku. Tak ojj tak,każdy kiedyś chciał być dorosły,a teraz ? :)
    Pozdrawiam!
    http://blueroyallife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękny post, świetnie to wszystko opisałaś...
    Moje dzieciństwo nie należało niestety do najlepszych, ale mimo to i tak chciałabym wrócić do tych lat beztroski, nie przejmowania się kompletnie niczym, wymyślanych spontanicznie zabaw, biegania przed siebie z uśmiechem na ustach...
    Ooch, miło się wspomina te najpiękniejsze chwile dzieciństwa :)
    Obserwuję ;)
    vthetoria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Nw czemu ale uwielbiam czytac takie posty :3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  22. świetny post ! :)
    Obserwujemy ??
    www.vvbre.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja moje dzieciństwo wspominam bardzo dobrze. Było szalone i ciekawe ;) Chciałabym się cofnąć w czasie ;/
    Obserwuję ;)

    http://missdarkness3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Czasami spędzam całe popołudnie na oglądaniu zdjęć z dzieciństwa <3
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  25. super post
    swinkakloska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Również cieszę się ze nie miałam komputera i całe dnie spędzałam na dworze.
    yelloow-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Miałam bardzo dużo śmiesznych sytuacji w moim dzieciństwie, włożenie tiktaka do nosa czy pingponga do buzi coś mnie nauczyło w późniejszych latach. Popieram Twoje zdanie, również dziękuję rodzicom, że urodziłam się w tamtych, a nie innych czasach. Pozdrawiam :)
    werlka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Chciałabym cofnąć czas i znów być małą dziewczynką.
    To były takie beztroskie czasy.
    Do dziś uwielbiam oglądać zdjęcia z dzieciństwa i wspominać :)
    z-pasja-w-obiektywie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Oj tak, ja też chętnie wróciłabym się choć na chwilę do swojego dzieciństwa :)
    http://exality.pl/

    OdpowiedzUsuń
  30. Chciałabym czasem wrócić do dzieciństwa:))
    Dark Roseberry | Fanpage

    OdpowiedzUsuń
  31. Czasem jak sobie myślę, jakie głupoty się robiło jak było się małym.. :D
    Hahah

    OdpowiedzUsuń
  32. To co robią 10 latki zależy od środowiska, w jakim się wychowują. Jeżeli rodzice dbają o ich rozwój i edukację, to raczej tak ich życie nie wygląda^^

    Zapraszam do mnie na konkurs!
    www.jennydzemson.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Podpisuję się pod Twoim postem obiema rękami... Mam nadzieję, że moje dzieci uda mi się jak najdłużej uchronić przed technologiami i zapewnić im słodkie dzieciństwo, beztroskie - takie, jakie miałam i ja :) Pozdrawiam! draVska.com

    OdpowiedzUsuń

dla was komentarz to sekunda, a dla mnie uśmiech na twarzy i motywacja :)

Z chęcią zaglądnę na bloga, jeśli zostawisz link, ale najpierw przeczytaj notkę. Spam pod postami będzie usuwany.

Zaobserwuj, jeśli chcesz być na bieżąco, napisz, jak to zrobisz, jak podoba mi się twój blog to zrobię to samo:)