18 maj 2016

Zawiść



Na wstępie, przepraszam, że tak długo nic się tutaj nie pojawiało. Wiem, że dla niektórych ponad tydzień, to nie jest dużo, ale dla mnie, osoby, która dawała z siebie wszystko przez ostatni czas dla tego bloga to naprawdę długa przerwa, gdyż wcześniej dodawałam coś co max 4 dni. Niestety, miałam, a raczej nadal mam problemy zdrowotne i nie miałam ostatnio do tego głowy, jedyne, co robiłam, to oglądałam całymi dniami seriale, żeby jakoś nie myśleć o problemach. Mój los właściwie rozstrzygnie się dopiero za tydzień, po badaniach, ale staram się myśleć pozytywnie. W każdym razie, jak na tą chwilę powracam z zdwojoną siłą, nowym laptopem i z podwojoną ilością czasu, gdyż, jak każdy wie, kończy się rok szkolny, przez co mam mniej obowiązków i będę mogła się właściwie w 100% oddać działalności tutaj. Okej, po tym krótkim wstępie, przejdźmy do właściwej treści :)



"W dzisiejszych czasach, gdy upadniesz, prędzej zrobią ci zdjęcie, niż pomogą wstać"

Zawiść to cecha, znacznie silniejsza od zazdrości, jednak bardzo do niej podobna, polegająca na chęci zniszczenia drugiej osoby, ze względu na negatywne uczucia wobec niej. Każdy człowiek, ma w sobie cząstkę, która mimo że mówimy sobie, że my wcale tacy nie jesteśmy, sprawia, że życzymy komuś źle. Ale nie oszukujmy się, każdy ma jakiegoś wroga, jedni przez zazdrość, inni przez osobiste powody, a jeszcze ktoś inny przez zupełnie coś innego. Ale to jest jak najbardziej normalne, nasz mózg, a raczej nasze serce daje impulsy, które nie pozwalają nam lubić każdego. Jednak czy brak sympatii do kogokolwiek może sprawiać, że chcemy potencjalnego wroga doprowadzić do psychicznej destrukcji? Ja jestem typem, który naprawdę stara się nie przejmować opinią innych i raczej mi to wychodzi. Zawiść ludzka i tak zwane hejty wręcz mnie dopingują i motywują do bycia coraz lepszą w tym co robię, jednak wiem, że nie każdy taki jest i, że są osoby, które biorą do siebie bardzo każde złe słowo powiedziane w ich kierunku. Zawiść to bardzo złe uczucie, które potrafi zniszczyć najsilniejszą relację. Przyjaźń przez wiele lat, związek. To smutne, że nawet najbliższy przyjaciel może ci wbić nóż w plecy. W dzisiejszych czasach, każdy dba tylko o swoje dobro. Nie liczy się to co ma inny człowiek, ważne jest to, co ty możesz zrobić, żeby mieć więcej od niego. Śmieszne jest, gdy ktoś popełni błąd, ale gdy ktoś inny śmieje się z twojej porażki, to jest tym "złym". Jednak warto pamiętać, że nic nie zdenerwuje twoich wrogów bardziej, niż to, że ty osiągnąłeś sukces. Niestety, z tego co zauważałam i na pewno nie tylko ja, więcej zawiści pojawia się jednak u kobiet. Facet, mając coś do innego mężczyzny da mu w "mordę" i po kilku tygodniach znowu są najlepszymi przyjaciółmi. Dziewczyny robią sobie nawzajem, nie fizyczną, lecz psychiczną krzywdę czasem przez naprawdę wiele lat, nie zdając sobie sprawy, że wystarczyłaby zwykła, ludzka rozmowa, żeby to sprostować. Okropne jest też to, że ludzie często nie mają teraz własnego życia i starają się obserwować życie innych, a gdy tylko coś im się nie spodoba, komentują to, nie patrząc na siebie, bo niestety jest tak, że gdy człowiek nie ma własnych sukcesów, cieszy się z porażek innych. Po prostu, życie nauczyło mnie, że trzeba uważać, kogo trzymamy blisko siebie i powierzać swoje kłopoty i tajemnice tylko naprawdę zaufanym osobom.

"Życie jest za krótkie, aby się przejmować opinią innych"

25 komentarzy:

  1. Post jest cudowny tak jak i cytaty, miałam okazje coś takiego doznać na sobie- nie polecam :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Z cytatem zgadzam się w 100%. Większość ludzi denerwuje to, gdy ktoś coś osiągnie. Wiele razy się z tym już spotkałam. Trochę to przykre, ale prawdziwe i również mogę stwierdzić, że taka tendencja do zawiści pojawia się częściej u kobiet, aczkolwiek u mężczyzn także występuje. W dzisiejszych czasach to najlepiej ufać tylko sobie. Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. ostatnio coraz częściej widać zawiść między blogerkami :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Życzę zdrówka duzo!:* i rozumiem twój brak. Czasu bo nam to samo tez bym chciała pisać cześciej ale nie zawsze jest to możliwe .. Co do cytatu . Zgadzam sie . Ostatnio miałam taki przypadek ze jadąc autem koleś przede mna miał wypadek , oczywiście zatrzymałam sie jednak reszta przejeżdżała tylko robiąc zdjecia przez szybę samochodu -,- niestety takie okropne cząsy nastały . Ludzie prędzej nas zgniota do ziemi niz pomogą :-( pozdrawiam ciepło , claudiyye.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Rozumiem Cię doskonale - dla mnie tydzień przerwy w blogowaniu to też dużo :) Zawiść jest uczuciem jak najbardziej ludzkim, niestety :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam wrażenie, że z czasem to mija :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej! Chciałam Ci powiedzieć, że zostałas nominowana do LBA na moim blogu :)

    http://myslacinaczej29741.blogspot.com/2016/05/dlaczego-zaozyam-bloga-gdzie-chciaabym.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie e lubię zawiści i wszystkiego co z nia związane.

    http://allegiant997.blogspot.com/2016/05/kwiecieniuszki.html

    OdpowiedzUsuń
  9. To się raczej nie zmieni ;/.

    OdpowiedzUsuń
  10. Z cytatem zgodzę się w zupełności. Jeśli chodzi o ludzi, którzy serio chcą bezinteresownie ci pomóc to tylko w moim fandomie :)

    http://nonstopyou.blogspot.com/2016/05/wiosenne-inspiracje.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  11. zawiść jest okropna ;/

    wchojnacka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowny post *.* Jestem pierwszy raz na twoim blogu, ale po przeczytaniu tego pewnie nie ostatni :)

    Gattta

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgadzam się całkowicie z tym co napisałaś. Tak bardzo nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wiele fałszu jest w ludziach, którzy nas otaczają, a najgorsze jest to, że każdy z nas za wiele się nie różni od pozostałych i robi dokładnie to samo, nieliczni potrafią uświadomić sobie ten błąd i zmieniać się na lepsze.
    Przerażająca wizja, ale prawdziwa. Realia życia w społeczeństwie...

    Zaobserwuję Cię z chęcią, przejrzałam dokładnie Twoje wpisy, jesteś bardzo ciekawą osobą, mądrze patrzysz na otaczający Cię świat i poruszasz ciekawe tematy.

    Pozdrawiam i miłego weekendu :)

    http://bloogpseudoarytstyczny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknie napisane! :* Zostaję na dłużej!
    typoweblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. zawiść to chyba jedna z najgorszych cech ludzkich...

    obserwuje

    dblazkowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Hej! Jestem tu nowa :) Szczerze; to całkowicie się z Tobą zgadzam. W tych czasach coraz mniej dobrych ludzi... Ludzie robią większość rzeczy na pokaz. Śmieją się z czyjejś porażki, a sami nie osiągnęli sukcesu. Zawiść jest najgorsza z cech ludzkich. Pełno na zawiści na tym świecie :(
    Oczywiście obserwuję :)
    Pozdrawiam
    http://veronikakarolina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. nienawidzę zawistnych ludzi, niestety na swojej drodze takich każdy z nas spotyka... nie potrafią się cieszyć ze szczęścia innych, bez przerwy ich krytykują "Krytykować- to znaczy dowieść autorowi, że nie robi tego tak, jakbym ja to zrobił, gdybym potrafił"- idealna jak dla mnie myśl ;) pozdrawiam

    w wolnej chwili zapraszam do mnie JUST EMSI <3

    OdpowiedzUsuń
  18. bardzo fajnie piszesz ;) tak w tych czasach coraz mniej uczciwych ludzi ;*
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  19. Cieszę się, że ja trafiłam na takich ludzi, którzy pomagają w każdej sytuacji :)
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Idealne cytaty, dopełniające całą notkę. Świetnie piszesz!

    Zapraszam ! --> http://tangledstories314.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Wow, świetny wartościowy post. Ja już obserwuję ;)
    Be Beauty (klik)

    OdpowiedzUsuń
  22. Trafne cytaty i zgadzam się z nimi w 100% ! Świetny blog.

    Mogę prosić o kliknięcie w linki tutaj http://zlota-orchidea.blogspot.com/2016/05/drugie-zamowienie-z-cndirect.html Bardzo mi pomożesz ;) Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
  23. Niestety często też musimy nauczyć się na swoich błędach. Miałam w blogosferze przyjaciółkę, która później wbiła mi nóż w plecy i do dziś dnia robi wszystko by mnie zniszczyć, buntując inne blogerki i opowiadając im bzdury. Ja jednak dalej robię swoje, mam ludzi, którzy mnie kochają i to dla nich jestem, a jej się nie dam :) Świetny post :)

    OdpowiedzUsuń

dla was komentarz to sekunda, a dla mnie uśmiech na twarzy i motywacja :)

Z chęcią zaglądnę na bloga, jeśli zostawisz link, ale najpierw przeczytaj notkę. Spam pod postami będzie usuwany.

Zaobserwuj, jeśli chcesz być na bieżąco, napisz, jak to zrobisz, jak podoba mi się twój blog to zrobię to samo:)